Dansende olifanten & Expeditie Robinson - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Rosanne en Bas - WaarBenJij.nu Dansende olifanten & Expeditie Robinson - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Rosanne en Bas - WaarBenJij.nu

Dansende olifanten & Expeditie Robinson

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Rosanne en Bas

07 September 2010 | Maleisië, Mersing

Dag lieve vrienden & familie!

Bij deze ons eerste reisverslagje en al gelijk vanuit Maleisie! Jaja, Bas en ik hebben Singapore even in een razend tempo achter ons gelaten om lekker te gaan chillen op een ienieminie-eilandje!

OK, maar ik zal bij het begin beginnen :)

Woensdag 1 september, jaaaa, Rosanne is afgestudeerd en Bas zit al twee maanden uit zijn neus te peuteren omdat hij op Rosanne moet wachten met op vakantie gaan. Maar, eindelijk, ja, de dag is aangebroken! We vertrekken!

24 uur later zijn we in het oh zo zonnige, maar ook zeer schone Singapore aangekomen. Lekker Indisch gegeten (Rosanne moest toch even iets hebben om weer te wennen aan Azie) en daarna Chinatown en het CBD bekeken.

Zoals mijn zus ons al smste, was er 's avonds een fijn optreden in ons hostel van een aziatische rockband.

Wist je dat... je gemakkelijk kunt crowdsurfen als er maar tien mensen publiek zijn? :)

Omdat Bas & ik graag snel alle dieren uit heel Azie wilden zien, zijn we de dag daarna naar de Singapore Zoo gegaan. Een dierentuin die echt de moeite waard is! Zoals de Lonely Planet (ja ook onze bijbel) al zegt: "All animals look pretty happy, ...".

Na de drukte van Singapore zijn we naar het eilandje Pulau Sibu gegaan (bus-bus-taxi-boot). Dit eiland bevat verschillende resorts, een hele luxe, twee eco-vriendelijke, een waarvan de huisjes in elkaar waren gestort en een speciaal voor schoolkinderen. Wij hebben gekozen voor de eco-vriendelijke en na het eiland rond te zijn gelopen bleek dat we samen met een Australisch gezinnetje de enige toeristen op het eiland waren! C'est bizarre! (ok, de dag daarvoor was er wel een groep dronken, dikke Amerikanen en de laatste dag kwamen er 50 schoolkindertjes in ons resort ;) ).
Naast de verschillende resorts was er ook een klein dorp (kampung) op het eiland waar iedereen heel happy leek te zijn.

Na een dag een heerlijke BBQ + bier, een dag het eiland verkennen en een dag snorkelen (tussen echt hele mooie vissen en koraal), hebben we vanmorgen het eiland verlaten en hebben we net de laatste plekken in een bus naar Kuantan kunnen pakken (door het einde van de Ramadan vrijdag zijn alle bussen helemaal vol!).

Okidoki, dat was het tot nu toe!

Kus, Bas & Roos

PS: Wist je dat... je als stel ook geen avond met zijn tweeen aan de bar zit? Iedereen begint maar tegen je aan te praten, waardoor we al weer veel geleerd hebben.

PS2: Bas heeft een Maleisisch telefoonnummer: +60 (0)10 88 95 279

PS3: We hebben een paar foto's gezet op: http://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=rosannesnieders&target=ALBUM&id=5514099521168056817&authkey=Gv1sRgCIrGzsSngMqfdg&feat=email

• 07 September 2010 - 17:58

Anne:

Wat klinkt dat fijn allemaal :)En de foto's zien er ook erg goed uit! Veeeel plezier nog, kus

• 08 September 2010 - 01:36

Carlas:

Klinkt gaaf! Wij zitten nu in Mongolie en gaan morgen naar Beijing. Hoe ziet de rest van jullie reis eruit? Is er nog een kans dat we ergens kunnen meeten? Veel plezier nog!

• 08 September 2010 - 07:03

Pieter Kees:

Vanuit een mistroostig basiskamp alle goeds. We volgen .. het verhaal en jullie wederwaardigheden.
    Keep on going!!!

• 10 September 2010 - 13:52

Gijs:

Klinkt goed zeg, geniet ervan!

• 10 September 2010 - 17:46

Hanna:

Ole Chinatown!:P haha, het klinkt echt heerlijk!geniet ze!

• 11 September 2010 - 16:46

Hilde:

Klinkt goed en jullie zien er allebei erg goed uit op de foto's!
    En hoe is het in het regenwoud?
    Veel apen? LIEFS