No hallie hallie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rosanne en Bas - WaarBenJij.nu No hallie hallie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rosanne en Bas - WaarBenJij.nu

No hallie hallie

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Rosanne en Bas

21 September 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve lezertjes,

Vanuit het zonnige, broeierige Kuala Lumpur het tweede en laatste deel van ons verslag uit Maleisie! Morgen vroeg vliegen we naar Hanoi in Vietnam waar we ons avontuur voortzetten.

Vorige keer lieten we jullie achter in Mersing. Na een nachtje verplicht slapen in Kuantan (iehl, ratten over straat, kakkerlakkken op de kamer), kwamen we in het gezellige stadje Jerantut, gateway naar het oudste regenwoud op aarde: Taman Negara. Het plan was om het groots aan te pakken en meteen de hoogste piek in het park (en in Maleisie) te beklimmen, een 9-daagse trek. Helaas kreeg ik (Bas) het voor elkaar om tijdens te tussenstop van de riviertocht ernaartoe van de natte slipper te glijden, daarmee een mooi rond gaatje in de voet producerend. Het is toen gebleven bij een drietal dagwandelingen, de geniale night safari (look, look black panther!) en een dagje rust, lezen en diertjes spotten in de observatiehut. Net die olifant gemist, wel: wilde zwijnen, miereneter, schildpadje, adelaar. Om het Jungle-trek gevoel toch nog een beetje af te maken hebben we de Jungle-Railway genomen naar Kota Bharu....

Kota Bharu ligt in het hoge noorden van Maleisie. Hier wonen chinezen, thai, malay en indiase gezellig bij elkaar in de stad, wat resulteerd in een bijzondere fusion cooking. Van onze wijze meester Roslan (Relax, Relax, No Hallie hallie) hebben wij deze kookkunsten proberen te leren. Om de traditionele kite-maker te bezoeken, en het leven langs en op straat te verkennen, hebben we een dagje een fijne fietstocht neer het strand gemaakt.

Last but not least, een plek die je niet mag missen, de paradijselijke eilanden van Perenthian. Luiereren, verkennen, kajakken, snorkelen. Zie de foto's!

Dat was em weer, wij gaan de Patronas towers op!

groetjes Bas en Roos

FOTOOOS!!!!!: http://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=rosannesnieders&target=ALBUM&id=5519234170687543569&authkey=Gv1sRgCLfWhLD8jtnUgAE&feat=email

• 21 September 2010 - 08:14

Hilde (mama):

Hoi lieverds!

Goed om te lezen! En wat een prachtige foto's!!
    KUS

• 21 September 2010 - 09:06

Bastian:

Klinkt allemaal erg leuk! Jammer van die hoogste berg, een gat in je voet is vervelend maar hoe zou je voet er uit zien na een klim van 4095 M ?

• 21 September 2010 - 09:40

Hanna:

In een woord: Heerlijk!:D

• 21 September 2010 - 11:55

Thea:

Jammer van de hoogste berg, maar overblijvende 6 dagen van de trek lijken mij niet slecht uitgepakt! Is de vlieger in de lucht op de foto's ook die van Bas? Veel plezier met het vervolg, xxx

• 21 September 2010 - 17:51

Diana:

geniet weer van de verhalen en de beelden er bij net zo als van van hanna. zelf naar turky en griekenland geweest dat is toch heeeeeeel wat anders have fun en pas op je tas .KUS

• 22 September 2010 - 04:38

Claudia:

Klinkt super zeg! Geniet er maar lekker van. Ik zit weer in t koude Melbourne, kan niet wachten op de zomer....

X

• 24 September 2010 - 11:20

Hessel:

Ha Roos en Bas!
    Ik zit inmiddels weer af te kicken van m'n reisavontuur en ben weer veilig terug... jullie geven me al een aardig ideetje voor de volgende bestemming met al die leuke foto's en verhalen ;) geniet er maar lekker van en schrijf maar weer snel een gezellig verhaaltje.
    groetjes van hessel

• 27 September 2010 - 08:54